پخش فیلم "روز رستاخیز" (هالیوود ایران) در روز عید فطر ..
جسارتی که در این فیلم شده به اهلبیت (ع)شامل موردهای زیر است....
1.
_با قباحت و جسارت تمام چهره های اهلبیت به نمایش گذاشته شده است،مخصوصاً حضرت عباس (ع)حضرت قاسم، حضرت علی اکبر،حضرت علی اصغر و تمامی اهل بیت....
.
2.
حضرت قاسم (ع)که تمامی مقاتل و اسناد گفتن نهایت 13 ساله بوده اورا28،29ساله نشان داده اند....
3.
حرف معصومین و اسناد و مدارک را نقص و به جای استفاده از صحرای کربلا کوهپایه به کار برده اند و صحنه روز عاشورا در کوهپایه گرفته شده است....
4.
حضرت علی اصغر (ع)که کله دنیا میدونن 6 ماهه بودن 5.6 ساله نشان داده شده...
.5
از همه مهمتر اینکه یکی از بزرگترین جنایت کار کربلا حرمله لعنت الله و حرومزاده در این فیلم وجود ندارد (میگویند حرمله ای وجود نداشته)
.6
حضرت خانوم رقیه(س)سلام الله علیها در ابن فیلم وجود ندارد...((میگویند وجود نداشته)) .
7
به شدت تمام از روشها و تبلیغات و گریمهای هالیوودی استفاده شده..... .
8
.هزینه سنگین بیشتر از12 میلیارد برای این فیلم هالیوودی.... .
تماشای فیلم رستاخیز جایز نیست
«خبرنامه دانشجویان ایران»، در تماس با دفتر آیتالله وحید خراسانی در خصوص این عمل و تماشای این فیلم سؤالهای خود را مطرح کرد.
آیتالله وحید خراسانی ضمن ابراز ناراحتی از نشان دادن تمثال و تصاویر مربوط به چهره حضرت عباس(علیه السلام) و تکرار آن، دیدن این فیلم را توسط مقلدانشان جایز ندانسته است؛ و نیز دفتر آیتالله وحید از احتمال واکنش گسترده این مرجع تقلید در روزهای آینده به این فیلم سینمایی خبر داده است.
آیتالله وحید خراسانی پیش از این در زمان پخش سریال مختارنامه نیز واكنش تندی نسبت به نمایش چهره حضرت ابالفضلالعباس(علیه السلام) نشان داده بودند و همین واكنش نیز منجر به عدم نمایش قسمتهایی از سریال مختارنامه شد. ایشان در آن زمان در اعتراض به سریال مختارنامه گفته بود: « شنیدهام میخواهند قمر بنی هاشم را به نقش هنرپیشهها درآورند. قمر بنی هاشم کسی است که حجت خدا مقابل قبر او میایستد و میگوید: «سلام خدا، سلام تمام انبیا، سلام تمام اوصیا، سلام تمام شهدا بر تو یابن امیرالمومنین».
قمر بنی هاشم کسی است که 124 هزار پیغمبر، هر صبح و شب به او سلام میکنند. حال این شخصیت را میخواهند به نقش هنرپیشهها درآورند ... خدا نکند که چنین کاری را انجام دهند، که اگر بکنند، آن وقت هر چه پیش آید و هر چه ما بگوییم، معذوریم.»
ماهرسال منتظریم،منتظر نیمه شعبان نه منتظر ظهورت،آقاجان مامنتظرت اگر بودیم گناه نمی کردیم...حرفهایمان شده ریا...آقاجان می شود دراین نیمه شعبان خودت برای ظهورت دعا کنی؟
آقاجان مامنتظریم،منتظر جشن ها نه منتظر ظهور،خودت ببخش آقاجان...به تقویم امسال که نگاه می کنیم روز نیمه شعبان برابر است با3/13اندازه یاران واقعی ات،خودت میدانی که همه اینهابهانه است،خودت ظهور کن...بازهم یادشعرامام خمینی افتادم:"انتظارفرج ازنیمه خردادکشم"...ببین آقاجان چقدرعلامت داریم خودت بیا ودل بی قرار منتظران را قراربده...به خاطر ما نه ،به خاطر عاشقان دلسوخته ات.....به ما که باشدماهرسال منتظر نیمه شعبانیم نه منتظر ظهور....آقاجان عالم پراست از بیدادبرای مظلومان بیاوظهورکن...میدانیم که حضور داری وماچشمهایمان کور بی بصیرتی ست...
پس از درگذشت پیامبر اسلام , در زمان \"عمر بن خطاب\" او به یاری لشگر اعراب تدارک و استراتژی یک جنگ و حمله به ایران را طرح ریزی کرده و نقاط ضعف و حساس سپاه ایران را به اطلاع خلیفه عمررسانید و از آنجا که از صحابه ی نزدیک پیامبر بود جایگاه ویژه ای نزد عمر داشت.در جنگ تیسفون اعراب به راحتی بر دژ و خندقهای شهر تیسفون فائق آمدند. پس از جنگ و بازگشودن کتابخانه ها سلمان عمر را از محتوای تمام کتابها آگاه ساخت و این جمله از زبان عمر برخاست : (هر آنچه در این کتابهاست یا در قرآن هست که دیگر نیازی به آن نیست. یا در قران نیست که کفر است. پس همه ی این کتابها را بسوزانید ! ) \"به نقل از تاریخ طبری\" سلمان در جنگهای قادسیه و نهاوند و فتح تیسفون و مدائن فرمانده ی سپاه اعرا ب بود و از تمام نقاط ضعف و قوت سپاه ایران اطلاع داشت اعراب که از دیدن فیل ها در سپاه ایران به وحشت آمده بودند به پیشنهاد سلمان که نقطه ضعف فیلها زیر شکم و خرطوم آنهاست ! با سنگ به جان فیلهای سپاه ایران افتادند و آنها را سرنگون کردند. پس از فتح مدائن او درفش کاویانی و فرش بهارستان (فرش معروف منسوب به خسرو پرویز که تار و پودی از ابریشم و طلا و نقره داشت و مزین به جواهرات گرانبها) و تاجهای پادشاهان را که پنهان شده بود تقدیم اعراب کرد. صدمات جبران ناپذیر حمله اعراب و همچنین به یغما رفتن میراث گرانبهای ایران ونابودی بسیاری از دودمان های ایرانی و به فروش رفتن دختران و زنان ایرانی بعنوان کنیز در بازار برده فروشان عربستان (حجاز) یعنی حقارتی که ایران درهیچ دورانی آنرا به خود ندیده بود همه و همه حاصل کینه توزی و خیانت سلمان به میهن خویش بود و بس ! وگرنه اعراب تازی هرگز خواب فتح ایران را هم نمیدیدند. یکی از اصلی ترین علل حمله ی اعراب اختلاف میان دربار و حکومتیان بود و ضعیف شدن قلب سپاه بدلیل جنگ ۲۷ ساله با دولت بیزانس (یونان ) که اینهم توسط سلمان به اطلاع عمر بن خطاب رسیده بود ! سرانجام سلمان:پس از فروکش کردن جنگ , سلمان فارسی (روزبه) حکومت تیسفون را در دست گرفت . وی با دیدن جنایات فجیع اعراب و پیامدهای خیانت وی در حق هموطنان بی گناهش که حاصل کینه توزی او با دربار بود اندوهناک گشت و در پی جبران برآمد ولی دیگردیر شده بود. وی تا پایان عمر را در این اندوه سپری کرد و وصیت کرد تا پس از مرگ جسدش رادر دروازه ی تیسفون که محل رفت و آمد بود دفن کنند تا با گذر کردن مردم ازروی قبرش به آرامش برسد و جبران خیانتش شده باشد. با شنیدن این داستان و همچنین داستان حمله ی اسکندر که آن نیز با خیانت یک ایرانی سبب پیروزی اسکندر گشت , این تاریخ است که به ما یادآور می شود که ایرانیان همیشه قربانی خیانت خود بوده اند !و این بود داستان تلخ مردی که ایرانیان به او افتخار می کنند و او را اسطوره
پاسخ شایعه:
1. اصل لشکرکشی های خلفا به دلیل غصب خلافت مورد قبول نیست و حضرت علی (ع) و فرزندانشان در هیچکدام شرکت نداشتند ؛ اما حضور برخی یارانشان چون جناب سلمان در این جنگها ، بدلیل پیشگیری از رفتارهای افراطی و خارج از قواعد اسلامی از سوی سپاه خلفا با مردم سرزمینهایی همچون ایران بوده است. goo.gl/CyySCb
2. جناب سلمان سالها در ایران نبوده و اسرار سپاه ایران را هم نمیدانست ! ایشان بدلیل حمایت از ولایت مغضوب خلفا بود و انتسابشان به حکومت مدائن از سر ناچاری خلیفه دوم و با اذن حضرت علی (ع) برای رفع مشکل مردمش بوده است . www.islamquest.net/f
3. دلایل اصلی استقبال مردم ایران از مسلمانان و شکست ساسانیان :
* ظلم ، ستم و فساد شدید دستگاه حکومتی
* سختگیری شدید به قاطبه مردم در حکم نوکران حکومت
* اختصاص همه امتیازات مادی و معنوی به طبقه حاکم و ثروتمند goo.gl/CyySCb
4. سلمان فارسی با خیرخواهی و تدبیر خود از خونریزی و جنگ جلوگیری نمود و دو شهر مدائن و تیسفون که سالها پایتخت ساسانیان بود، بدون درگیری تسلیم لشکر اسلام شدند . goo.gl/CyySCb
5. قوانین اسلام و سیره پیامبر رحمت (ص) مسلمانان را مجاز به کشتار و تعدی و ستم در جنگها نمی داند و رفتار آنها بر همین مبنای دینی بوده که این مورد در آیات و روایات مشهود است و در تاریخ نیز ذکر شده است. goo.gl/EJJgZw
6. فتح کتابخانه ها و آتش زدن کتاب ها در این جنگ واقعیت ندارد !
* تاریخ اصل وجود کتابخانهای را در آن زمان ایران ضبط نکرده چه رسد به آتش زدن .
* تا قرن هفتم (حدود ۶۰۰ سال پس از فتح ایران) ، در هیچ مدرکی سخن از کتابسوزی مسلمین نیست و اولین بار درقرن هفتم بدون سند طرح شد و اعتبار تاریخی ندارد.
* حرکت شعوبیگری که به حرکتی ضد عرب بدل شد کتابها در معایب عرب نوشتند . اگر چنین نقطه ضعف بزرگی وجود داشت ، محال بود شعوبیه که در قرن دوم هجری اوج گرفته بودند دربارهاش سکوت کنند .
* در ایران ساسانی آثار علمی و ادبی هم بوده که از بین رفتن برخی از آثار بدلیل تحول اندیشه مردم با ورود تفکر و آثار غنی دوره اسلامی بوده است . www.hawzah.net/fa/Bo
7. فرمانده سپاه اعراب در جنگ با حکومت ساسانی و فتح ایران ، سعد بی ابی وقاص بود نه جناب سلمان! porseman.org/q/show.
8. از چهار مورخی که ماجرای فرش بهارستان را ذکر کرده اند سه نفر یعنی : ابن اثیر، ابن کثیر و ابن خلدون ماجرا را از نفر چهارم یعنی ابن جریر (طبری) نقل نموده اند و طبری در دو روایت از سیف بن عمر آن را نقل نموده ؛ در حالیکه علمای رجال اهل سنت به شدت سیف را تضعیف کرده و برخی او را متهم به حدیث سازی و حتی زندقه نموده اند ! پس ماجرا فاقد اصالت است . www.askquran.ir/thre
9. در رد ادعاهای شبهه همین بس که استقبال چشمگیر و با احترام ایرانیان در زمان بازگشت مجدد وی و استانداری مدائن ، رفتار با یک خائن به نوامیس و عزتشان نبوده ؛ بلکه در جایگاه تکریم ایشان حتی در برابرش به خاک می افتادند که وی ایشان را نهی می نمود و در میانشان بدون محافظ تردد داشت . www.jamnews.ir/detai
10. بیزانس پایخت روم شرقی بوده ، نه یونان ! و گزارش ضعف ساسانیان توسط عمال حکومت به خلفا می رسید ، نه توسط سلمان که با دستگاه خلافت ارتباطی نداشت . goo.gl/xgEc7J
11. وصیت ادعا شده از جناب سلمان وجود ندارد و ایشان در کمال احترام و توسط علی (ع) کفن و دفن شدند. www.islamquest.net/f
12. از سلمان فارسی کرامات بسیاری نقل شده که بیانگر مقام معنوی بالای وی می باشد ؛ پیشگویی حوادث آینده ؛ استجابت دعا ، بروز کارهای اعجازگونه و ... www.hawzah.net/fa/Bo
13. رهایی اجداد ما از منجلاب ادیان تحریف شده آن دوران و ایجاد زمینه رشد و هدایت ما ، مرهون تلاشهای جناب سلمان است .
در عظمت و شرافت این اسطوره انسانهای آزاده همین بس که پیامبر (ص) فرمودند : سلمان از اهل بیت ماست . www.soalcity.ir/node
مسجد جامع روستای چاه محمد دلگان یا مسجدحضرت ولیعصر(عج)مسجددر کنار جاده خاکی قدیمی و دبستان12فروردین وخانه بهداشت روستاقرار گرفته است.
پیشینه ساخت مسجدحضرت ولی عصر(عج)
آقای علی پرورش خادم قدیمی مسجدﮔﻔﺖ: عملیات ساخت بنای مسجد درسال1366هجری شمسی به پایان رسیده رسیده است.
وی با اعلام اینکه این مسجد توسط خیرین افزود: پس از اتمام ساخت مسجد،روحانیان از طرف اداره اوقاف شهرستان واداره تبلیغات به این مسجد می آمدندکه از آن جمله:روحانی شهیدرحمت الله،حجت السلام مصطفی پرورش،حجت السلام حسین بامری،حجت السلام حمیدپرورش و...از آن جمله اند.
چرائی ساختن مسجد
وی تصریح کرد:باتوجه به اینکه در این روستا و روستاهای همجوار مسجدی وجود نداشت ومردم دراین زمینه بامشکلات زیادی روبرو بودند ،شرایط ایجاب می کرد که این مسجد ساخته شود.
پرورش تصریح کرد: مساجد پایگاه مردمی و به عنوان مؤسسه روابط عمومی مردم به شمار می رفتند و در جریان هر رویدادمذهبی، سیاسی و اجتماعی نقش اثر گذاری داشتند.
وی خاطر نشان کرد: در همان روزگاری که جمعیت چاه محمد بسیار کم بود ،برای مراسمات نظیر شب های محرم،اعیاد غدیر،فطر وقربان این مسجد پر ازجمعیت بوده است.
معماری ساخت مسجد
این مسجد به شکلی ساده ساخته شده که در ابتدامصالح بکار رفته در آن عبارت بودنداز:آجر،سیمان،تیرآهن،گچ وکاهگل ودرهاوپنجره های آهنی،که درسال1384به همت خیرین ومردم شریف روستا تغییراتی را درآن ایجاد کردندبه این شکل که بجای کاهگل بر روی دیوارازسیمان وبروی سیمان گچ شد ودرقسمت پایین آن راسنگاری نمود ویک حیاط برای بیرونی مسجد ساخته شد.
این مسجد دارای دو درب ورودی است که یک درب از غرب وسمت قبله است که جهت ورود بانوان و ورودی دوم که در ضلع شرق مسجد قرار گرفته وجهت ورود آقایان می باشد.
نقش وجایگاه مسجددرانقلاب اسلامی ودفاع مقدس
مسجد،پایگاهی است که انقلاب اسلامی می تواند به آن تکیه کند،در سال های انقلاب ودفاع مقدس نیز همین تکیه به مساجد باعث شد انقلاب پیروز و امروز به این حد از رشد برسد.جوانان زیادی از همین مسجدبه جبهه های حق علیه باطل اعزام شدندکه می توان اسامی:روحانی شهیدرحمت الله بامری،پاسدارشهیدعلی اکبررخشانی،سربازشهیدلالبخش حدادی،رزمنده بسیجی رستم بامری،رزمنده جانبازکریمبخش بامری رانام برد.
مسجد درقرآن
در قرآن 27 بار در مورد مسجد صحبت شده است و این حکایت از اهمیت مسجد در دین اسلام دارد.
کارشناس مسوول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در حاشیه برگزاری این دوره از رقابتها گفت: سی و سومین دوره رقابقتهای قرآن، عترت و نماز دانش آموزان شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز به میزبانی شهرستان ایرانشهر در ۹رشته برگزار شد.
مهدی قنبری افزود: ۲۲۰ دانش آموز دختر و پسر پایه اول و دوم دوره متوسطه در رشته های قرائت، حفظ، اذان، مفاهیم، احکام، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، مداحی و انشاء نماز در مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله استانی در جنوب استان برای راه یافتن به مسابقات کشوری به رقابت پرداختند.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی نخبگان قرآنی در سطح استان، ایجاد فضای معنوی در مدارس و انس گرفتن بیشتر نسل جوان با قرآن ذکر کرد.
قنبری با بیان اینکه قرآن مجید سند شرافت آدمی است افزود: آموزه های قرآنی و مفاهیم بلند دینی می تواند دانش آموزان را در مقابله با انواع تهدیدها و آسیب ها مصونیت بخشد و هویت دینی و اخلاقی را در آنها تقویت کند.
سایت همه باهم به مناسبت روز زن مسابقه وبلاگ نویسی “چشمه سار کوثر “باموضوعات ذیل برگزار میکند:
سبک زندگی فاطمی
سیره و زندگانی حضرت زهرا(س)
زندگی با معیارهای حضرت زهرا(س)
زنان وحجاب وعفاف فاطمی
علاقه مندان وبلاگ نویس میتوانند موضوعات فوق رادرقالب یادداشت مقاله و پوستر تا ۲۸ فروردین ماه آثار خود را به همراه مشخصات به آدرس info@baham91.ir ارسال نمایند.
به برگزیدگان جوایزی تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/
:: موضوعات مرتبط:
مذهبی , ,
:: برچسبها:
چشمه سار کوثر ,
:: بازدید از این مطلب : 574
اخیرا مطلبی در فضای مجازی منتشر شده به این مضمون که حضرت آیتالله بهجت گفتهاند: «هر گاه از یمن اذان شیعیان پخش شود، مشتاقان امام عصر خود را آماده کنند»،آیا انتساب این مطلب به حضرت آیت الله بهجت صحیح است؟
پاسخ:
بسمه تعالی
با توجه به پیگیریهای انجام شده از بیت و شاگردان حضرت آیتاللهالعظمی بهجت قدسسره، کسی در اینباره از معظمله مطلبی نشنیده است؛ ازاینرو انتساب این مطلب به ایشان تأیید نمیگردد.
والسلام علیکم ورحمة الله
مرکز تنظیم و نشر آثار آیتاللهالعظمی بهجت قدسسره
hootdalgan.irیکی از موضوعاتی که معمولا میتواند باعث ناسازگاری میان زوجین در زندگی زناشویی شود، ناسازگاری زن نسبت به شغل و حرفهی همسرش است که امروزه تعداد قابل توجهای از خانوادهها با آن درگیرند. لذا به نظر میرسد برای تجربه یک زندگی موفق، سازگاری زن با شغل و حرفه همسرش، امری لازم و ضروری است.
امّا از طرفی، عدهای از دختران مذهبی وجود دارند که برای ازدواج، به دنبال افراد حوزوی هستند و تصور میکنند که این قشر از افراد جامعه، میتواند مورد مناسبی برای آنان باشد، امّا به راستی آیا این چنین است؟ دختران چگونه میتوانند با خانواده یک طلبه، ارتباط برقرار کرده و از تمایل خود به ازدواج با فرد طلبه بگویند؟ راستی راههای ارتباط با یک طلبه جهت ازدواج چیست؟
همانطور که بارها گفته شد، آنچه که در انتخاب طرفین باید توجه شود، این است که طرفین(دختر و پسر) میبایست از جهت اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، فکری، فرهنگی و خانوادگی از تناسب لازم برخوردار باشند.
لذا در کنارهم قرار گرفتن یک فرد متدین با یک فرد حوزوی به معنای وجود این تناسبات نیست؛ زیرا چه بسا طرفین از جهت اعتقادی و فکری نزدیک به هم باشند، ولی آیا در دیگر تناسبات مذکور(اخلاقی، رفتاری، فرهنگی و خانوادگی) نیز نقطه اشتراک وجود دارد؟ لذا نمیتوان به صرف اینکه طرفین از جهت اعتقادی و فکری نقطه اشتراک دارند، اکتفا کرد و دیگر تناسبات لازمه را نادیده گرفت.
از این رو، ازدواج یک فرد متدین با یک فرد حوزوی، مستلزم در نظر گرفته شدن تمام آیتمهای تناسب است و در صورت وجود تناسب در تمام آیتمهای مذکور، میتوان به چنین پیمان ازدواجی امیدوار شد.
امّا راهکارهای ارتباط با یک طلبه جهت ازدواج
از آنجایی که معمولا نوع و شیوه ارتباط گیری قشر حوزوی با همسر آینده خود با سایر اقشار جامعه متفاوت است؛ مثلا آنها اهل خیابان گردی و روابط نادرست قبل از ازدواج نیستند و به صورت تصادفی یا لحظهای و حتی شخصی اقدام به انتخاب فرد مورد نظرشان نمیکنند و تاجایی که امکان دارد از طریق واسطه اقدام میکنند، به همین منظور میبایست در این باره روشهای معقولی مورد بررسی قرار داده شود.
امّا قبل از هرچیز، برای ازدواج با یک فرد حوزوی(روحانی یا طلبه) علاوه بر قبولی افکار و عقاید طلبگی از سوی طرف مقابل، میبایست او با مسلک طلبگی نیز شناخت کافی داشته باشد؛ زیرا لزوما ازدواج یک فرد مذهبی با یک فرد حوزوی، به معنای ازدواج موفق و صحیح نیست.
معمولا بیشتر طلبهها برای ازدواج، این دغدغه را دارند که طرف مقابلشان، سازگاری با زندگی طلبگی و از همه مهمتر علاقه به زندگی با این قشر را داشته باشد. پس لازم است که اگر دختری علاقه به ازدواج با قشر طلبه را دارد، شخصا اعلان علاقه و آمادگی کند؛ مثلا او میتواند در محافلی مانند دانشگاه، مساجد، هیئتها و زندگی اجتماعی خود به دوستان خاص خود بگوید و رسما بیان کند که به این نوع زندگی علاقهمند است. این کار باعث میشود که از طریق واسطه، این علاقه و آمادگی به گوش طلبههایی که در آستانه ازدواج هستند، برسد.
از طرفی دخترخانمها میتوانند با همسران طلبهها آشنا شده و باب رفاقت و دوستی را با آنان باز کرده و این کار علاوه بر آشنایی و شناخت دختران با زندگی طلبگی، با وساطت همسر دوستشان، میتوانند اسباب معرفی خود به طلبهها را فراهم کنند.
در کنار آن، رفت و آمد خانوادگی با طلبهها و برگزاری مهمانی نیز میتواند در این امر نقش موثری داشته باشد که متاسفانه این کار خیلی از سوی خانوادهها انجام نمیپذیرد که باید قبول کرد بخشی از این اشکال متوجه خود طلبهها است. متاسفانه ارتباط خانوادگی میان طلبهها و مردم کمی ضعیف است. به هر حال این ارتباط زمینه آشنایی شده و مقدمات ازدواج با یک طلبه را فراهم میکند.
از طرفی دیگر، متاسفانه یک اشکال عمدهای که در میان دختران مذهبی وجود دارد، عدم شناخت دیگران نسبت به فضایل و خوبیهای آنها است؛ کاری که پیغمبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) بارها در مورد دخترش حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) انجام میدادند. متاسفانه بسیار دیده شده که دختری زیبا، باتقوا، محجوب، خوش اخلاق و… به دلیل عدم شناخت دیگران، تا سنین بالا در خانه پدر مانده و بعضا موفق به ازدواج هم نشدهاند. البته این مورد منحصر به ازدواج طلبگی نیست، ولی بدون تردید ذکر همه این فضایل در کنار ابراز علاقه او به طلبه، میتواند به راحتی مقدمات ازدواج با یک طلبه را فراهم کند.
از این رو، مادر دخترخانم میتواند در مجالس مختلف به بهانههای مختلف، از محسنات و خوبیهای دخترخانمش مثلا؛ اخلاق و رفتارش، هنرها و میزان مهارتش در خانه داری و ... تعریف کند. البته نه به اندازهای که باعث سوءتفاهم و سوءبرداشت دیگران نسبت به تعاریف مادر شود.
منبع:رهروان ولایت
:: موضوعات مرتبط:
مذهبی , ,
:: برچسبها:
ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 557
سایت طایفه هوت رخشانی شهرستان دلگان:
جهت درج مطالب شمامخاطبین سایت طایفه هوت رخشانی شهرستان دلگان،مطالب (زندگینامه شهدای محل زندگیتان،اخبار فرهنگی روستا،درباره روستا ومکانهای دیدنی روستای محل زندگیتان و...)خود رابه آدرس hootdalgan@chmail.irویا به سامانه پیامک 500028360533ارسال نماییدتابه نام خودتان در سایت درج گردد.....(آدرس ما درشبکه اجتماعی افسرانhttp://www.afsaran.ir/profile/hootdalganلطفا از مابازدیدنمایید).
اهالی این طایفه در روستای چاه محمد غرب شهرستان دلگان مستقرهستند.
جوانان زیادی از این طایفه در طول 8سال دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدندویاشهید شدند ویا جانباز،شهیدانی روحانی شهید رحمت اله وپاسدار شهیدعلی اکبروروحانی شهید دادمحمد از آنجمله اند.
مذهب طایفه:مذهب همه افراد طایفه شیعه اثنی عشری می باشد.
آثارمذهبی،تاریخی ،فرهنگی وگردشگری روستای طایفه:مساجدحضرت ولیعصر(عج)تاریخ ساخت1364شمسی وامام رضا(ع)،کتابخانه مسجد حضرت ولیعصر(عج)،تالاب وجنگل هیروک جنوب روستا،تپه های تاریخی رندان،صنایع دستی مثل سوزن دوزی وپولک دوزی زنان.
شغل اکثرطایفه کشاورزی ودامداری است.
این طایفه افرادی زیادی را داردکه مقاطع عالی تحصیلی را طی نموده اند یا درحال تحصیلندمانندمهندس شیرمحمدبامری،مهندس رسولبخش بامری،مهندس غلام محمدرخشانی،حجت السلام مصطفی وحمیدپرورش از آنجمله اند.
تیره های طایفه در روستای چاه محمد:میردوستی،شهدوستی،عباسی.
جمیعت طایفه:300نفر
این طایفه اقوام زیادی درایرانشهر(گزهک بزمان وبمپور)،دهنو وچاه علی اسلام آباد کرمان،سرمیچ لاشار،ایرانشهرو... دارند.